Jurnal 1 : Implementing Readers Theatre as an Approach to Classroom Fluency Instruction Chase Young, Timothy Rasinski
Pernyataan Masalah :
Berdasarkan kajian yang telah dijalankan oleh National Institute of Child Health and Human Development (NICHD), hasil kajian menunjukkan budaya membaca di kalangan kanak-kanak menjadi masalah utama dalam kurikulum di sekolah. Budaya membaca di kalangan kanak-kanak sangat lemah kerana tiada minat dan kesedaran akan pentingnya budaya membaca. Kebanyakan kanak-kanak kurang minat dalam aktiviti membaca dan sekaligus memberi kesan bukan sahaja dalam pertuturan malah dalam perbendaharaan kata. Masalah ini telah menjejaskan prestasi dalam bidang kurikulum di sekolah. Sumber : http://www.nichd.nih.gov/research/supported/nrp.cfm
Jurnal 2 : Using a Visual Tool to Increase Adjectives in the Written Language of Students Who Are Deaf or Hard of Hearing Susan R. Easterbrooks Melody Stoner
Pernyataan Masalah :
Masalah yang timbul adalah pencapaian pelajar masalah pendengaran khususnya dalam bidang penulisan bahasa amat lemah disebabkan ketidakupayaan untuk memahami maksud yang disampaikan oleh guru. Pelajar dengan masalah pendengaran biasanya menghadapi masalah dalam penulisan kerana ia memerlukan pemikiran kognitif yang tinggi dalam sesuatu penulisan. Memandangkan pelajar sukar membayangkan maksud dalam penulisan, ia menyukarkan pelajar ini membina pengetahuan dan seterusnya membuat kesilapan dalam penulisan.
Jurnal 3 : Enhancing Teachers' Incorporation of ICT in Classroom Teaching Kin Ping LEUNG James J. WATTERS Ian S. GINNS
Pernyataan Masalah :
Pendedahan guru dalam kemahiran ICT adalah penting untuk memastikan pembelajaran dan pengajaran yang berasaskan teknologi maklumat dapat dicapai. Sehubungan dengan itu, keperluan ICT dalam pendidikan sangat jelas kerana hampir semua negara mengamalkan proses P&P yang menggunakan ICT. Walaubagaimanapun, penerapan budaya ICT di kalangan guru masih kurang dan penulis telah bekerja keras untuk membantu memberikan pendedahan dalam pengajaran ICT kepada guru di dalam bilik darjah. Jurnal ini membincangkan sejauh mana penulis mengkaji usaha-usaha guru dalam mengintegrasikan budaya ICT di dalam proses P&P guru di bilik darjah. |
Post a Comment