Program Pendidikan Khas Integrasi Kolej Vokasional Keningau

Blog yang disediakan untuk memberi maklumat terkini tentang aktiviti yang dilaksanakan dan latarbelakang PPKI.

 
References
: Classroom Action Research
: Teacher Research
: Kajian Tindakan - Panduan Asas
: Action Research in Education
: Blog in Education by Scott Huette, 2006
: Half an Hour - Blogs in Education
Article Journal
: Implementing Readers Theatre

: Using a Visual Tool to Increase Adjectives

: Enhancing Teachers' Incorporation of ICT in Classroom Teaching
Course Structure
Book
Practitioner Research for Teachers

APPROVED
AKTIVITI 11 : TUGASAN 2 - JURNAL
Saturday, November 21, 2009
Jurnal 1 :
Implementing Readers Theatre as an Approach to Classroom Fluency Instruction
Chase Young, Timothy Rasinski


Pernyataan Masalah :
Berdasarkan kajian yang telah dijalankan oleh National Institute of Child Health and Human Development (NICHD), hasil kajian menunjukkan budaya membaca di kalangan kanak-kanak menjadi masalah utama dalam kurikulum di sekolah. Budaya membaca di kalangan kanak-kanak sangat lemah kerana tiada minat dan kesedaran akan pentingnya budaya membaca. Kebanyakan kanak-kanak kurang minat dalam aktiviti membaca dan sekaligus memberi kesan bukan sahaja dalam pertuturan malah dalam perbendaharaan kata. Masalah ini telah menjejaskan prestasi dalam bidang kurikulum di sekolah.
Sumber : http://www.nichd.nih.gov/research/supported/nrp.cfm


Jurnal 2 :
Using a Visual Tool to Increase Adjectives in the Written Language of Students Who Are Deaf or Hard of Hearing
Susan R. Easterbrooks
Melody Stoner


Pernyataan Masalah :
Masalah yang timbul adalah pencapaian pelajar masalah pendengaran khususnya dalam bidang penulisan bahasa amat lemah disebabkan ketidakupayaan untuk memahami maksud yang disampaikan oleh guru. Pelajar dengan masalah pendengaran biasanya menghadapi masalah dalam penulisan kerana ia memerlukan pemikiran kognitif yang tinggi dalam sesuatu penulisan. Memandangkan pelajar sukar membayangkan maksud dalam penulisan, ia menyukarkan pelajar ini membina pengetahuan dan seterusnya membuat kesilapan dalam penulisan.

Jurnal 3 :
Enhancing Teachers' Incorporation of ICT in Classroom Teaching
Kin Ping LEUNG
James J. WATTERS
Ian S. GINNS



Pernyataan Masalah :
Pendedahan guru dalam kemahiran ICT adalah penting untuk memastikan pembelajaran dan pengajaran yang berasaskan teknologi maklumat dapat dicapai. Sehubungan dengan itu, keperluan ICT dalam pendidikan sangat jelas kerana hampir semua negara mengamalkan proses P&P yang menggunakan ICT. Walaubagaimanapun, penerapan budaya ICT di kalangan guru masih kurang dan penulis telah bekerja keras untuk membantu memberikan pendedahan dalam pengajaran ICT kepada guru di dalam bilik darjah. Jurnal ini membincangkan sejauh mana penulis mengkaji usaha-usaha guru dalam mengintegrasikan budaya ICT di dalam proses P&P guru di bilik darjah.
posted by CHRISTY JR TAN @ 9:46 PM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
About Me

Name: CHRISTY JR TAN
Home: Bangi, Selangor, Malaysia
About Me: DPLI Student Majoring in Hearing Disabilities (Special Needs) Universiti Kebangsaan Malaysia.
See my complete profile

click for free hit counter
Get a free hit counter here.
Previous Post
Archives
My Blog List
Music

© 2005 Program Pendidikan Khas Integrasi Kolej Vokasional Keningau Blogger Templates by Isnaini and Cool Cars Pictures